måndag 25 juli 2011

Sen sist; sen lön m.m.





Ja, det har hänt hiskeliga saker i Norge senaste veckan, bombningar o massmord av en vad man misstänker är en ensam dåre som planerade sina illdåd i 9 år.. Fatta, NIO år! Vilken ondskefull och störd individ va? Man kan nog inte riktigt förstå det hemska som hänt. Som vi kom fram till, när jag pratade med underbara Linda, min vackra och finaste bästis, att för varje människa som dör så finns det hundratals som berörs runt omkring, syskon, föräldrar, mormor/farmor, farafar/morfar, vänner, släkt, folk som känner ens föräldrar, jobbarkompisar osv. Så säg att 100 pers miste livet, då blir det TUSENTALS som direkt blir drabbade av det här vansinnesdådet... Uschjaligen...


Jag själv har bara jobbat o slitit i 4 dgr i rad. Nu idag e man ledig OCH äntligen har man fått lön efter vad det känns som sjuhelsikes massa strul med ja, jag ska inte peka ut någon individ som klantat sig men jag kan då säga att det var då inte jag, tack o lov. Gick totalt i taket när jag såg mitt lönebesked, jag hade inte fått betalt för TOLV dagars jobb?! WTF lixom!!! Så man fick sätta sig o ringa runt o återkomma osv. Men till slut löste det sig, lönetanten snackade med en annan chef o vips, så hände det grejer, så man får en extra utbetalning på fredag den här veckan. Thank god. TUR som fan man kan göra upp tabeller o räkna ut o dokumentera allt som den duktiga f.d. inkassohandläggaren man e, mig blåser man inte alltför lätt, inte i första taget minsann!!!


Men tro inte man e ledig bara för man e ledig, nej gud nej, har tusen grejer i dag att hinna med, så nu ligger badkaret o väntar på att man ska peta ner sin vita rumpa i plasket. :) Ska nog köra lite silvershampoo o inpackning i dag, lätt o göra det när man ligger o läser Kalle Anka pocket eller Herman Hedning o har äggklockan redo bredvid. Max 15 min ska man ha varje grejsimojs i håret.


Ptja, vad ska man säga mer då? Mja inte såå mycket, längtar efter flytt o annat jox. Nolle perioden s.k. nolle- p börjar om vad blir det, 4 veckor? Den 22/8, o själva uppropet på universitetet e den 25. :D Gudinna vad jag längtar! Fatta, jag ska bli akademiker! :D O inte på nåt sunkprogram inte, som kräver typ några få tiondels högskolepoäng som exempelvis biolog där man bara behövde ha 0,2 i högskoleprovet, nej jag ska minsann gå på ett underbart, spännande, utvecklande, utmanande och intressant program för jag ska bli socionom tjoho hej faderittan! :D *jaa jag vet, jag skryter men det skiter jag i för jag har slitit för att komma hit- ok inte direkt slitit, det kom rätt lätt så här i efterhand hehehe*



Nej, nu ska jag hoppa i plums! SPLASH! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar