lördag 22 oktober 2011

Dagen idag



Idag har vi till min enorma glädje vart o snurrat runt i Norrköpings förorter i flera herrans timmar, vi bestämde oss för att åka ut till Ingelsta, sen hamnade vi ute i Eneby centrum för vi tänkte vi skulle hälsa på en kompis som vi visste jobbade. Där fick jag se mitt livs första hällristningar i Pryssgården, så vart det spånkan o så hoppade vi av i Haga för vi tänkte besöka Makkarakauppa men se de hade stängt typ 2 min innan vi kom dit. Vi får ta det nästa vecka efter årets megaloppis i Folkets park eller Folkparken eller va fan det heter- blandar alltid ihop de där två...


Har haft en fullspäckad vecka med massa skola o workshops, har lyssnat o pratat med allt från kvinnoboendet Elsa till Polisen, till biståndshandläggare på vård och omsorg... Intressant o mestadels väldigt lärorikt förutom byrån mot diskriminering som skickade en nåt kopiöst dåligt påläst ung socionom som inte visste nåt om byrån t.ex. grundläggande som statistik eller när byrån grundades. Jiz. Nåväl. På torsdag hann man även med ett kvällspass på sommarjobbet som ringde mig o frågae om jag hade lust o jobba, ja visst sa jag. Härligt o träffa gamlingarna igen MEN det var inte bra för min rygg... Har juh inte blivit bättre även om jag har bättre o sämre dar- var t.o.m ut till sjukgymnast i ehh måndags? Ska dit igen på tisdag...


I alla fulla fall, nu måste jag avrunda, här ska lagas köttfärslimpa med kokta pottisar o kokta ärter med gräddsås till.


Tjilevipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar