onsdag 5 oktober 2011

Kaffe



Sitter o lyssnar på E.T med Katy Perry, riktigt skön faktiskt. E inne på morronens andra kopp kaffe. Tänk att man skulle gå o bli torsk på det, hade man aldrig trott. Skyller på vårdjobbet i somras hehe ;)


Har på morronen förgäves försökt hitta nån vetenskaplig engelsk artikel som kopplas till den skönlitterära boken "Fjärilen i glaskupan" som jag läste under gårdagen, en tunn bok på typ 130 sidor, läste ut den på några timmar. Intressant bok faktiskt, hemsk oxå, handlar om locked- in-syndrome; en kille mitt i livet, framgångsrik osv som får hjärnblödning som gör honom förlamad från huvet o neråt, han kan bara vrida på huvudet lite o blinka med ena ögat. Syndromet kommer sig från att hans intellekt är intakt men kroppen funkar inte... Han är instängd i sin egen kropp, hans kropp blir hans fängelse. Det som är så anmärkningsvärt e att han skrivit boken själv, med hjälp av blinkningar har han bokstaverat ord för ord till en tjej som skrivit ner allt han blinkat. Fantastiskt! Kan bara rekommendera den boken till alla! Ska höra med svärmor om hon läst den, om inte så ska jag köpa den åt henne. Nå iaf, jag måste väl fortsätta se om jag kan hitta nån förbaskad artikel som kan kopplas ihop med boken... Suck.


Längtar redan efter helgen, även om man inte sover ut fastän man kan... Aja, dax o kavla upp rockärmarna, lyssna vidare på musik o söka vidare i LiU´s databaser! Tjilevipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar