tisdag 20 december 2011

Det lackar mot jul


Vid min själ, det är bara fyra dagar kvar! Blir lite less när man försöker hitta justa jullåtar på youtube som bara svämmas över av massa dynga och skruttiga amatörvideor med sprakande ljud. Gav upp efter en stunds idoga försök att hitta fina klassiker. Mysigt är det dock med julmusik, det är ju så man får lite julstämning... Blir lite försenat julfirande för mig för jag tackade ja till att jobba på julafton 6,45-13,45.


Hade en bra dag igår, lite kaotiskt bara till en början. Vi skulle träffas med gruppen på skolan men det fanns helt enkelt inte ett enda ledigt grupprum så då släppte jag idén redan kvällen innan när jag kikade efter nåt ledigt rum att boka, att vi kunde ju ses hemma hos oss. Vi bor ju så centralt. Kaoset kom efter att en del inte förstått att vi skulle träffas direkt hos mig, för första budet hade vart att vi skulle ses på en plats ifall de inte hittade till oss, o så skulle vi gå i en enda samlad tropp till oss. Men i alla fall. En efter en hittade folket hit till oss och vi hade det trevligt, fikade medan vi snackade om enkätresultaten osv. Och på kvällen efter middagen tog jag och älsklingen en långprommis i typ 45 minuter kanske. Skönt men nu börjar det bli kyligt, lite snö har det också kommit på taken. Känns hurtigt att vara ute och gå och tiden går fort när man pladdrar med fint sällskap.


Har inte behövt ta smärtstillande de två senaste nätterna heller! Happy, happy! Och appropå natt, älsklingen väckte mig igårkväll när jag somnat och berättade att ärkefienderna Luna & Gizmo låg sida vid sida mellan mina ben. Kul! Vore underbart om de någon gång kunde sluta fred!

Tidigare i morse så ringde maken och jag skuttade i säng i sedvanlig ordning- pratar helst i telefon från sängen, och Nova kommer rutinmässigt och lägger sig med mig. När jag pladdrat klart med min livskamrat, vad händer? Jo, jag somnar och drömmer förvirrade och skumma drömmar... Älsklingen ringer 1,5 timme senare TACK O LOV för nu är jag helt knas i huvudet och är stel i axeln efter att ha legat knasigt till. Bara att koka kaffe och peta i sig en macka så man kan bli som folk igen.


Idag väntar gym, handling, baka tekakor, läsa skolböcker och... ptja, det räcker va?

Tjilevipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar