måndag 23 april 2012

Skallebank AB

Gudinna vad jag har ont i huvudet nu! Har haft det från och till i ja nån vecka nu och jag vet varför. Det är troligen för att jag har för starka linser. Hade ju fått sämre syn konstaterade optikern, har ju -8,75 numer men det finns inte linser med kvartsstyrka, bara hela och halva dvs -8,50 eller -9,0... Och jag testade med -8,50 och de var lite för svaga tyckte jag medans -9,0 är alldeles för starka=ger huvudvärk. Sååå jag får nog gå tillbaka till -8,50 och inse att jag ser lite sämre men jag slipper huvudvärken. Funderar på att beställa linser från lensstore. Appropå handla. Skulle även vilja köpa doftkrus och doftoljor och på tapeten står förutom en sån grön gräsmatteliknande balkongmatta (som jag inte köper från Jotex för den skulle inte levereas innan den 22/6 och jag vill ju ha mattan asap), nya skor åt maken. Funderar på Doc Martens som håller i nja inte 100 år men väl i en 5-10 år om man sköter om dem . Tänkte oss till IKEA här närmaste tiden och ska nog köpa den här och sätta i vardagsrummet, tänkte möblera om lite... 
Dvs så som älsklingen ville ha det möblerat från början.. ;)

Vi hade en hektisk dag igår som sagt. Planterade massa blommor till våra två nya balkonglådor, sen vart det över en hel drös med penséer så jag planterade dem i en stor kruka i väntan på sommarblommorna som börjar säljas om en månad eller så. Köpte även två jättefina mörkcerisa begonior som älsklingen såg på plantagen.  Får väl fota nån dag när solen behagar kika fram...

Nej, jag ska nog gå och hoppa på sängen tills älsklingen kommer hem. Tjilevipp så länge!

12 kommentarer:

  1. Jag har en massa doftoljor som jag inte använder och som jag inte vet vart jag ska göra av.

    Är det ngn särskild doft du vill ha..?

    SvaraRadera
  2. Jag gillar ambra, lotusblomma, lime, mango, papaya, magnolia... uhm... Kamelia är underbart i sovrummet. Vad har du för sorter? :)

    SvaraRadera
  3. Lotus, magnolia, jasmin, lavendel, frankincese, begonia, apelsin, osv osv...

    SvaraRadera
  4. Ohh låter juh som helt rätt dofter juh! :D Vad vill du ha för dem? Nypris ligger på mellan 20-30:-/flaskan och jag vet de inte blir dåliga i första taget...

    SvaraRadera
  5. Smsade över en bild på de jag har, men du kanske inte har samma nummer?

    SvaraRadera
  6. Jo då samma nr har jag men min mobil tvärdog igår så jag måste köpa en ny mobil... Den har vart strulig länge o betett sig lite som den velat så jag visste att det snart var dags. Nu har jag en av älsklingens gamla mobiler som jag inte fattar mig på... :( Har du möjlighet o maila bilden? syvvan@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Nej jag vill inte ha ngt för dem, vill bara att de kommer till användning.

    Har bilden i mobilen, ej överfört den än.

    Åker till stugan idag, men hör av dig då du kan ta emot bilden, annars skickar jag nästa vecka.

    SvaraRadera
  8. Jo, sylvia, det är sant.. dom tar ju efter, och han är noga med sånt.. vet vad som passar å inte passar! ;))

    SvaraRadera
  9. Linda: Jag såg bilden nu gums, det såg ut som att en del var eteriska oljor?? :D Såna är ju dyra! Är du säker på att du inte vill ha nåt för dem, kan jag inte få betala portot i alla fall? :D Tar jättetacksamt emot de dofter som du inte längre vill ha, är juh doftknarkare men jag har som inte fått fingrarna ur att köpa nya oljor.. ^^

    Therse: Bra jobbat med att lära honom iaf! ;D

    SvaraRadera
  10. Ja, en del är eteriska oljor. Frankincense och Geranium tex. De kostade litet mer. Men vill du ha allihopa? Trodde bara du ville ha några? Hittade litet fler här i stigan, bla Syren, Hyacint, Sommarblomster osv.

    Kamelia, magnolia och lotus hade jag redan gett bort insåg jag. Trodde de var här men de var det inte.

    Alla är ju inte fulla, men vilka vill du ha?

    Frakten får du betala till att börja med. Sen beror det på. Får fundera litet. Men inte mer är 10:- styck iaf. Beror som sagt på vilka du vill ha och hur mycket det är kvar av dem=)

    SvaraRadera
  11. Bummer, det var mest de dofterna jag var ute efter.. Nåväl, det finns en butik i samma kvarter som vi bor i som är återförsäljare för bland annat interlam som säljer kamelia o lotus o sånt så jag ska nog kika in där idag. Tack iaf Linda för erbjudandet, jättegulligt av dig att se vad du hade hemma! :)

    SvaraRadera