torsdag 10 maj 2012

En vecka...

...med lchf och det funkar bra. Helt otroligt att man inte är direkt hungrig mellan måltiderna. Lite kruxigt är det dock att variera sig, blir mycket same, same; omelett varje morgon med 2 ägg, 3-4 champinjoner och 4 remsor bacon samt ost. Till detta blir det bubbelvatten och sedvanliga kopparna kaffe, nu med mellanmjölk. Lunch: typ kycklingfilé med färsk sallad och ex bearnaissås eller tzatsiki. Middag: Kycklingfilé med mozarella och färsk basilika samt tomatsås och sallad eller korvstroganoff med sallad etc. Mellanmål: en näve nötter eller en macka sport ++ med skinka, ost, gurka och tomat. På det här sättet har jag gått ner ptja 1,5-2 kg kanske men största vinsten har som sagt vart att man inte är direkt hungrig! OCH kläderna sitter redan bättre inbillar jag mig! Sötsuget är mycket, mycket mindre och det känns som att det mer sitter i huvudet? :) Har dock haft cravings efter bröd, ja förutom godis då. Och läsk men jag unnade mig att köpa bubbelvatten på flaska igår för man blir otroligt törstig av lchf tycker jag. :)

Var idag och handlade ytterligare blommor, en stor mörklila, nästan svart, calla till sovrummet och en balkongblomma som heter sunmandecrim mandevilla sanderi hybride som får vackra klockformade, röda blommor. Hittade bilden nedan på nätet.






Tog även och planterade en avocadokärna nyss, får se hur det blir... om den tar sig. Tydligen ska de små rackarna ta lång tid på sig, någon månad, på att titta upp ur jorden och när de är typ 2-3 dm höga så ska man tydligen klippa av den för att den ska förgrena sig. Och appropå förgrena sig, så måste jag snippsa till makens gamla paraplyaralia vars grenar är så tunga att hela växten svajar betänkligt om man snuddar till den.

Aja, dax att avrunda nu, ska ut en sväng på stan på ett ärende och sen ska jag fortsätta läsa i den helt underbara boken "Människan är en berättelse" av Clarence Crafoord!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar