torsdag 5 juli 2012

Glad för det lilla!

Nu har säsong 5 av serien True blood börjat! Jippi! Så nu när man är ledig idag så kikar man lite på de senaste avsnittena medans man joxar med Face book och youtube där man lyssnar på bra musik. Videon längst ner har lite scener från säsong 1 tror jag... 

Friskis öppnar kl 14 idag så innan dess är det inte värt att gå ut på stan. De har ju sjukt knasiga öppettider nu på sommarn... Ska sen handla lite mat- tänkte göra stuvade makaroner och stekt falukorv och så buljongkokta morötter- makens favvo men jag måste också handla nagellack och nagellacksborttagningsmedel. Måste säga att Mavala är bästa märket både vad gäller att ta bort gammalt nagellack men även som base coat- ett tunt genomskinligt basnagellack som man sedan lägger några lager med vanligt nagellack ovanpå, och sedan lägger man på topcoat som skyddar nagellacket. Då sitter det riktigt bra och nöts inte lika lätt av som om man bara har nagellack rätt på nageln. 


Blev glad när jag kikade in nyss på mailen, hade fått en kommentar från en bloggläsare som gillade vad jag skrev! :) Vad kul! Trodde inte att det var så många som läste vad man dillar om, känns ju som att man inte har så himla intressant liv, tvärtom riktigt boring med skola, jobb, etc. och allt bara liksom går runt. :) Men tack för det inlägget Inez, jag blev jätteglad! Och det ska gudarna veta att jag behövde idag! :D

Gjorde riktig svensk husmanskost igår på jobbet, stekte rökt sidfläsk och så gjorde jag löksås och färska potatisar till detta. 

Receptet på
löksåsen var tyyyyyp det här och smakade supergott:


2 gula lökar
smör
3 msk vetemjöl
soja
5-6 dl standardmjölk
vitpeppar och salt

Gör så här:

Hacka löken och stek det i smör så det blir mjukt men inte får färg. Häll på några msk med vetemjöl, rör runt och häll på mjölken. Späd med mer om det verkar för tjockt. Låt småkoka ett tag och häll sedan på sojan, vitpeppar och salt. Smaka av. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar