fredag 14 september 2012

TGIF!!!!

Här i Norrköping har inte solen ännu hunnit sig upp. Latmasken! Maken är redan på jobbet sedan en stund tillbaka och jag har ledigt från föreläsningar idag. Men inte blir det nån rast eller ro, nej då, ska både till gym och till universitetsbibblan hade jag tänkt mig. Är lite smårisig fortfarande men mycket bättre än i början av veckan, sååå jag satsar på lite kondition och nöjer mig med det. 

Gizmo ligger vid balkongdörren nu, han vill ut visar han på sitt självklara sätt- jag ser att han t.o.m vilar framför den nu, för att verkligen visa, "hur länge ska man egentligen behöva sitta här innan man får gå ut?!". Men grejen är den, 1) det regnar ut ergo är det blött på balkongen- katter gillar i regel inte vatten och 2) jag fryser som en gnu. Ja, förutom inatt när det var tokvarmt i sovrummet för att fryskorven hade stängt till fönstret och bara hade det mindre uppe-fönstret på glänt. 

Hittade förresten den här roliga notisen, som jag läst förut men jag vart inspirerad av min internetkompis Cina, som nyss fick bebis, och som skriver att det är fascinerande vad biologin gör med en mammas väsen när bebisen gråter:

* Vi kan blöda i en veckan utan att dö
* Vi kan ge mjölk utan att äta gräs
* Vi kan bli våta utan att röra vatten
* Vi kan få benlöst kött att stå


och 

1. Vi kom av Titanic först.
2. Vi lider inte av för tidig utlösning.
3. Vi ser bra ut i vår pojkväns kläder medan han ser ut som en idiot i våra.
4. Vi kan gråta för att slippa fortkörningsböter.
5. Gratis drinkar. Gratis middagar. Gratis bio. Du fattar...
6. Vi kan krama våra vänner utan att de undrar om vi är homosexuella.
7. Vi behöver inte fjärta för att roa oss.
8. Vi kan gratulera en medspelare utan att behöva röra hennes arsle.
9. Vi behöver inte så ofta kontrollera om våra könsdelar är på plats. xP
10. Om vi är korkade kommer det ändå finnas folk som tycker det är gulligt.
11. Vi har förmåga att klä oss själva.
12. Vi har en ursäkt att vara en riktig bitch minst en gång i månaden.
13. Vi kan prata med det motsatta könet utan att fantisera om hur de ser ut nakna.
14. Allt vi inte orkar göra, säger vi att vi inte kan.
15. Det finns alltid en hjälpande man i närheten.


Nu ska jag kapitulera och släppa ut Gizmo och sedan dricka morgonens första kaffe! Heippa hei och TGIF!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar