fredag 30 november 2012

Vuxenpoäng och bebisbilder

Tror minsann att Sylvia, 35 år, börjar bli vuxen. Jag har en pepsi max på skrivbordet men jag är inte sugen på den, nej istället hägrar det nybryggda kaffet som jag ska hälla upp strax! Bara att skruva på korken på pepsin och in i kylskåpet med den!

Sitter och lyssnar på julmusik på spotify, hörde just Annie Lennox´s version av Silent night. "Inte bra" är mitt enda omdöme. När jag petat i mig frukost så ska jag sätta igång med förberedelserna för morgondagen som kommer att gå i julens tecken; då blir det julpynt, stryka julkappan till köket och bakning, kör på pepparkakor och lyxiga lussebullar. Funderar på ifall jag ska lyxa till det med lite saffransbiscotti också, det blir ju över en påse saffran från baket och jag hittade ett intressant recept i en recepttidning från Ica. Hoppas även på att få med älsklingen på stan i morgon för att köpa lite mer julgrejs. :) 

Funderar för mig själv ifall man skulle ta och packa sig till universitetet idag för att lämna tillbaka lite skolböcker, har de flesta inskannade nu, ÄNTLIGEN, efter veckor av strul med skrivarna och nederlag. Ikväll blir det även att åka över, ja promenixa då, till fina familjen och gratta Freddan som blir 35 år idag. GRATTIS!!!!!!!!!!!

Kikade just på gulliga baby bilder, kostymer för bebisar och det är ju heeeelt sjukt så söta grejer det finns!!! Jaa, jag ÄR bebissjuk, erkänner! Kolla på det här:






http://www.babyclothingboutique.co.uk/duns-sweden-gingerbread-organic-baby-body-suit-52-p.asp

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Receptet på saffransbiscotti (40 st)


Ingredienser
.•100 g smör eller margarin
•1/2 g saffran (1 påse)
•1 1/2 dl strösocker
•2 ägg
•5 dl vetemjöl (5 dl motsvarar 300 g)
•1 tsk bakpulver
•1 1/2 dl pistagenötskärnor eller andra nötter


Gör så här:
 1.Sätt ugnen på 175˚C.
 2.Smält matfettet i en kastrull. Stöt saffranet med lite av sockret. Blanda saffranet med matfettet. Häll det i en bunke och låt svalna. Rör ner äggen och sockret.
 3.Blanda mjöl och bakpulver. Hacka nötterna grovt. Rör ner nötterna och mjölblandningen och arbeta ihop till en deg.
 4.Dela degen i 4 delar. Rulla varje del till en längd ca 40 cm lång. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
 5.Grädda mitt i ugnen i cirka 15 minuter. Låt dem svalna lite.
 6.Sänk temperaturen till 100 grader.
 7.Skär varje längd i ca 10 sneda skivor och lägg tillbaka dem på plåten med snittytan uppåt.
 8.Torka biscottin mitt i ugnen cirka 1 timme eller tills de känns torra. Låt ugnsluckan stå på glänt. Vänd ev. på dem efter halva tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar