måndag 26 augusti 2013

Sol och frisörbesök

Idag är det riktigt härligt ute, till skillnad från i norrland där mamma går omkring i yllesockar! +35 grader i solen minsann! Man kan inte direkt klaga!

Har mellan mina uppdrag idag hunnit med ett frisörbesök, har ju inte vart hos någon frisör på ja 1,5 år kanske? Men nu hade jag sett en reklam i 011 som är vår lokala tidning här i stan, reklamen handlade om Kasirga som ligger på S:T Persgatan. De hade både drop in och rabatt för studenter mellan 10-13 så jag gick dit och lät mina lockar falla. Lockar och lockar, nåja, jag klippte nog en 2 dm minst och för 200 kr (inklusive klippningen) så fick jag även håret stylat med lockar så nu är man sockersöt! ;D Helt klart överkomligt pris och jag är mycket nöjd! Känns skönt att kunna dyka opp på praktiken med ny, fräsch frisyr!


Och appropå frisör (barber på engelska) så finns den här uuuuunderbara låten, av Samuel Barber, Adagio for strings...:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar