lördag 7 september 2013

Burrrrr!!!!

De senaste 3-4 dagarna har vart bra skumma. Jag har på kvällarna frusit som en nakenhund i Sibirien! Nästan så man funderat ifall man har feber så då har man tagit en febernedsänkande tablett och så har jag vart toktrött på kvällarna. Igårkväll somnade jag strax efter 21. Sedan är det samma visa varje natt de senaste nätterna, att man vaknar badandes i svett! Sååå äckligt. Och på kvällarna smyger man omkring i tjockstrumpor, stickat kofta och mysbyxor. Myyyycket mysko med tanke på att det är typ 20 grader ute. Hade lite ont i början av veckan i halsen och haft lite så där, att man snörvlar i näsan, men ingen förkylning annars. Summa sumarum, så har det gått åt myyyycket te här hemma. Måste fylla på te-förråden igen...

I övrigt är allt fridens, har avslutat första hel-veckan på praktikplatserna. Det har gått över förväntan och för varje dag som gått så har jag blivit mer och mer inne i morgonrutinerna som innebär att man stiger opp 05:45... Är så förvånad och tacksam över hur de anställda så självklart öppnat upp sig och välkomnat mig på möten, inbjuder mig till olika grejer, pratar som om man hade känt dem länge osv. Det värmer det lilla praktik hjärtat ska jag säga!

I helgen så ska jag äntligen få baka bröd och jag funderar även på att göra en rabarberpaj och ta med mig till de anställda, jag kan då göra 2 flugor på smällen; dels så är det kul att baka, dels så är det kul att förgylla dagen för de anställda med hembakt och dels så får jag lite utrymme i frysen för jag behöver få bort grejer, bland annat så finns där massa rabarber. Får se hur det blir... Hur hurtig jag känner mig, har ju redan slängt 2 halvvissna blomster, dammsugit och skurat i kök och badrum där man rengjorde ja, handfat och gnuggade badkar och tron och allt sånt därnt. ;D 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar