tisdag 3 september 2013

Lyckligt lottad

Varje dag får jag gå igenom den fantastiskt vackra parken Trädgårdsföreningen i Linköping på väg till min huvudpraktikplats. Parken är jättestor och det är verkligen rofyllt att gå där, och alla dessa underbara växter och höstfärgerna som börjar blinka i trädkronorna... Helt otroligt! Ges det en möjlighet att strosa runt i parken, ta den! Hur som helst, i denna park såg jag igår när jag var på väg hem, en gammal klasskamrat från tornedalen som jag inte sett sedan man fick ut gymnasiet 1996! Kände igen henne direkt men jag hade inte tid att stanna och prata mer än att hejja och snabbt växla några ord. Men vem vet, vi kanske möts igen?

Jag trivs även jättejättebra på praktikplatsen och i morgon ska jag till praktikplats två, där jag ska vara varje onsdag. I morgon ska det vara socionomträff och jag har tagit på mig att baka och nu så har jag snickrat ihop en Sylvia-kaka som svalnar innan jag kan sätta på glasyren till i morgon.  Idag är jag tröttare än vanligt, har suttit i möte hela förmiddagen och stort sett hela eftermiddagen med. Lyckades dock fokusera och läsa en del på bussen.

Ikväll ska jag hur som helst göra extremt tidig kväll och ladda på batterierna. Man är extremt trött som sagt efter långa möten trots det har varit intressanta möten!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar